Nieuwsbrief:

Motorcenter Venlo

- Welkom bij Motorcenter Venlo - De grootste motorzaak van Limburg met 3000m2 aan motoren, motoraccessoires en motorkleding.
Alle motoren van Motorcenter Venlo
47 motoren gevonden
HONDA VTR 1000 SP 1
HONDA VTR 1000 SP 1
€ 9.290,- p/mnd klik hier
2001, 30389 Km
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 11.490,- p/mnd klik hier
2019, 30540 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 6.690,- p/mnd klik hier
2024, 858 Km
YAMAHA GTS 1000
YAMAHA GTS 1000
€ 4.490,- p/mnd klik hier
1995, 54899 Km
SUZUKI GSX-R 750
SUZUKI GSX-R 750
€ 4.490,- p/mnd klik hier
1997, 57467 Km
MOTO MORINI X-CAPE
MOTO MORINI X-CAPE
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
CFMOTO 800 MT SPORT
CFMOTO 800 MT SPORT
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
MOTO MORINI X-CAPE
MOTO MORINI X-CAPE
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2022, 14167 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2012, 25636 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2020, 31350 Km
BMW R 1200 RT ABS
BMW R 1200 RT ABS
€ 6.390,- p/mnd klik hier
2010, 91268 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2017, 25930 Km
MOTO GUZZI V 7 III SPECIAL
MOTO GUZZI V 7 III SPECIAL
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2017, 31317 Km
DUCATI SCRAMBLER DESERT SLED
DUCATI SCRAMBLER DESERT SLED
€ 9.190,- p/mnd klik hier
2018, 16739 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
€ 12.290,- p/mnd klik hier
2020, 17498 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 9.890,- p/mnd klik hier
2021, 23630 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
€ 6.790,- p/mnd klik hier
2012, 26210 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
€ 6.390,- p/mnd klik hier
2012, 79684 Km
SUZUKI V-STROM 650 XTA ADVENTURE
SUZUKI V-STROM 650 XTA ADVENTURE
€ 8.190,- p/mnd klik hier
2021, 26598 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 8.190,- p/mnd klik hier
2020, 38607 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion