Nieuwsbrief:

BENELLI  TORNADO - 2025

Bouwjaar:
2025
Kleur:
DIV. KLEUREN
Vermogen:
Teller:
Nieuw
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
benelli - tornado
benelli - tornado
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Met trots presenteert Benelli de gloednieuwe Tornado 550: een sportmotor die design, prestaties en dagelijks gebruik naadloos weet te combineren. Effectief op het circuit, comfortabel op de weg! Deze nieuwste toevoeging aan de fairing-serie van Benelli blaast het iconische ‘Tornado’- label nieuw leven in met agressieve lijnen, moderne oppervlakken en een compromisloze rijervaring.

Ontwikkeld door het R&D-team en het Centro Stile in Pesaro, is de Tornado 550 ontstaan uit het platform van de TNT 500. Het resultaat is een dynamische en verfijnde sportmotor, met scherpe vormen die zich van de koplamp tot aan het strakke achterdeel uitstrekken. Het opvallende dagrijlichtontwerp – geïnspireerd op de leeuwentanden, een knipoog naar Benelli’s historische embleem – benadrukt het unieke karakter van deze machine. Ook de achterlichten zijn stijlvol geïntegreerd in de richtingaanwijzers.
  • We zijn CF Moto, Benelli en Morbidelli dealer.

    We hebben van diverse modellen - ook in de showroom - demo's voor u klaar staan.

    Onze openingstijden zijn:

    Maandag      09.00/18.00
    Dinsdag        09.00/18.00
    Woensdag    09.00/18.00
    Donderdag   09.00/18.00
    Vrijdag          09.00/18.00
    Zaterdag       09.00/17.00

    Contactgegevens:

    Langenberg Motors 
    Printer 11
    7741 ME Coevorden
    0524-524977
    info@langenbergmotors.nl
    www.langenbergmotors.nl





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Langenberg Motors
Printer 11
Coevorden
Plan de route
0524-524977
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion