| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Strakke en brute BMW S1000R uit 2014, een pure naked bike vol kracht en sensatie.
Motor Outlet Deventer – scherpe prijzen, geen poespas
Onze naam zegt het al: bij Motor Outlet koop je motoren tegen échte handelsprijzen. Geen inruil, geen garantie, gewoon zo mee voor een scherpe prijs. En wist je dat je bij ons ook terechtkunt voor motorkleding tegen de allerlaagste prijzen? Kom langs en sla je slag!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
| Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
| Cilinder inhoud | 999 cc |
| Comp. verhouding | 13.0 |
| Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 11000 tpm |
| Max. koppel | 112 Nm bij 9.250 tpm |
| Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
| Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak |
| Verhouding | |
| Overbrenging | ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17.5 liter |
| Topsnelheid | >200 km/u |
| ABS | ja |
| Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
| Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
| Vering achter | dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping (hoge en lage snelheden). Veeruitslag 130 mm. |
| Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
| Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
| Voorband | 120/70 ZR 17 |
| Achterband | 190/55 ZR 17 |
| Wielbasis | |
| Lengte | 2.057 mm |
| Breedte | 845 mm |
| Hoogte | 1.228 mm |
| Zithoogte | 814 mm |
| Drooggewicht | 183 (rijklaargewicht 204) kg |
| Leverbare kleuren | Acid Green Metallic. Mineral Silber metallic. Thunder Grey Metallic. Motorsport Alpinweiß uni / Lupinblau met. / Magmarot uni. |
| Beschrijving | VEROVER DE WEG. De BMW S 1000 R.

Een roadster, compromisloos teruggebracht tot de essentie: de BMW S 1000 R.



Lineaire krachtsontwikkeling: de motor.

De high performance viercilinder lijnmotor stamt direct van de RR af en is verder geoptimaliseerd voor weggebruik. Het resultaat is een extreem vlak koppelverloop voor een constante aandrijving in elk toerengebied. De krachtbron van de S 1000 R levert 160 pk (118kW) bij 11.000 toeren en zorgt bij elke keer gasgeven voor een glimlach.



In de aanval: het design.

Ook van buiten zijn de genen van de S 1000 R in één oogopslag zichtbaar: agressief tail-up/nose down design, markante split face en de karakteristieke kieuwen.



Veranderlijk: de rijmodi.

Standaard is de S 1000 R met één druk op de knop getamd of helemaal vrij te laten. De rijmodus "Rain" zorgt voor soepele reacties op gasgeven en voor nat wegdek aangepast ABS en ASC. "Road" daarentegen optimaliseert de gasrepons en stemt ABS en ASC af op droog asfalt. Voor wie het grensgebied in wil, zijn er de rijmodi "Dynamic" en Dynamic Pro" als optie: de settings gaan naar de limiet.



Volledige controle: Race ABS en ASC.

Het vermogen altijd onder controle. Daarom is de S 1000 R standaard uitgerust met Race ABS en ASC (Automatic Stability Control). Beide systemen zorgen ook in het grensgebied voor de beste vertragings- en acceleratiewaarden. En ze zijn allebei onder het rijden ook uit te schakelen - voor wie het nog beter kan.



Geen compromissen: de individualiseringsmogelijkheden.

Voor de BMW S 1000 R zijn twee optiepakketten beschikbaar, waarin verschillende opties zinvol zijn gebundeld: het pakket "Sport" bestaat uit de rijmodi Pro (Rain, Road + Dynamic en Dynamic Pro), de schakelassistent en cruise control.

Het "Dynamic" pakket bevat het elektronisch geregelde rijwielgedeelte DDC, handvatverwarming, LED-knipperlichten en een motorspoiler in de kleur van de motorfiets. Verder is er voor sportieve rijders een omvangrijk programma HP Parts speciaal voor de S 1000 R. |
 |
Motor Outlet Deventer |
|
Deventerweg 6
Bathmen
Plan de route
|
 |
06-38357616
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken