| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze mooie Road King hebben we 2 jaar geleden voorzien van een Stage 3 Kit van S&S.
Het is nu een 124 cubic inch motor met een S&S 540 nokkenas en grotere injectors.
De motor heeft nu 194 NM koppel en 126 PK. De motor rijd nog heerlijk soepel en als je vermogen vraagt is er meer dan voldoende aanwezig.
Dus als je een dikke M8 Road King zoekt met net even dat beetje meer vermogen is deze wellicht iets voor je.
- Onze prijzen zijn gebaseerd op geen inruil!
Inruil wel mogelijk. Voor meer informatie even bellen naar:
Van Vuuren Motoren 0184-642245 / 06-23594229
Gijbelandsedijk 76
2974VE Brandwijk
Dins t/m Vrij open van 9-12 en van 13-17 uur
Zaterdag geopend van 9-16 uur
Met garantie en afleveringsbeurt + 350,-
- Ook voor het afstellen en tunen van uw Harley bent u bij ons aan het juiste adres.
Van Stage 1 tot en met 4 kunnen we voor u verzorgen.
Van het leveren en monteren van onderdelen tot het perfect afstellen van uw motor op onze testbank wij hebben alles onder 1 dak.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website bij Harley tuning of bellen.
Uiteraard bent u ook altijd welkom in de winkel voor een bak koffie en een uitleg over de opties - Bij aanschaf van de motor krijgt u er gratis winterstalling bij. Zodat u de motor in het voorjaar kan komen ophalen. En dan gaat uw garantie ook pas in wanneer u de motor heeft opgehaald.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Milwaukee-Eight™ 107 |
| Boring x slag | 100 mm x 100 mm |
| Cilinder inhoud | 1745 cc |
| Comp. verhouding | 9,7:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
| Ontsteking | |
| Vermogen | pk / kW bij tpm |
| Max. koppel | 150 Nm bij 3,250 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 22,7 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | |
| Vering voor | |
| Vering achter | |
| Remmen voor | 32 mm, 4-zuiger vast |
| Remmen achter | 32 mm, 4-zuiger vast |
| Voorband | NW 130/80B17 65H |
| Achterband | NW 180/65B16 81H |
| Wielbasis | 1,625 mm |
| Lengte | 2,450 mm |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 715 mm |
| Drooggewicht | 362 kg |
| Leverbare kleuren | Vivid Black, Kleur, Two-Tone, Custom Color, Hard Candy Custom |
| Beschrijving | Zelfs je ogen krijgen geen genoeg van deze machine.



Kijk naar het grote ruit en de nostalgische koplamp en je ziet sterke overeenkomsten met de originele King of the Road. Je kunt jezelf voor altijd verliezen als je eens goed naar de klassieke styling details kijkt. Wat je wellicht niet ziet is van hoe ver dit alles komt. Je hebt nu 103 cubic inches High Output power. Dubbele halogeen koplampen. One-touch zadelkoffers. Reflex™ gecombineerde remmen met ABS. En nog veel meer moois. Laat jezelf gaan.

 |
Alleen Top Occasions.
Wij zijn een onafhankelijk bedrijf dat zich hoofdzakelijk richt op de In- en Verkoop van Motoren.
Wij zijn voortdurend op zoek naar mooie motoren die we tegen scherpe prijzen kunnen aanbieden!
Uiteraard kunt U ook bij ons terecht voor onderhoud en reparatie van Uw motorfiets.
 |
Van Vuuren Motoren |
|
Gijbelandsedijk 74-C
Brandwijk
Plan de route
|
 |
0184-642245
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken