| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Mooie ruige softail springer Old style
White wall banden op spaakwielen
Breed Stuur
2 in 2 uitlaten trumpet style
Solo Zweefzadel
Side mount no plat
Prijs : 14950.-
Incl servicebeurt
3 Maanden garantie
Typefouten voorbehouden
- Al 30 jaar HD Specialist!
- Voor meer informatie:
HD Service Venlo
Telefoonnummer: 077-387 05 09
Email: info@hdservice.nl
www.hdservice.nl
Opties en Accessoires: Electrische starter
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Luchtgekoeld, Twin Cam 96B™ |
| Boring x slag | 95.3 mm x 95.3 mm |
| Cilinder inhoud | 1584 cc |
| Comp. verhouding | 9.2:1 |
| Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | Injectie (ESPFI) |
| Ontsteking | electrisch |
| Vermogen | 68 pk / 50,7 kW bij 5.500 tpm |
| Max. koppel | 117 Nm bij 3100 tpm |
| Koppeling | meervoudige natte platen |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 9.31 |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 18.9 liter |
| Topsnelheid | 180 km/u |
| ABS | nee |
| Frame | stalen wiegframe |
| Vering voor | niet instelbare springervork, veerweg 112 mm |
| Vering achter | stereodempers, veerweg 109 mm |
| Remmen voor | 292 mm |
| Remmen achter | 292 mm |
| Voorband | MT90B16 72H |
| Achterband | 150/80B16 71H |
| Wielbasis | 1635 mm |
| Lengte | 2400 mm |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 658 mm |
| Drooggewicht | 320 kg |
| Leverbare kleuren | Vivid black, black cherry pearl, black pearl, olive pearl, two-tone olive pearl en vivid black, two-tone fire red pearl en black pearl |
| Beschrijving | Stijf gemonteerde 1584cc Twin Cam 96B met balansassen; Zesversnellingsbak Cruise Drive™ transmissie; Actief inlaat- en uitlaatsysteem; Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) met O2-sensoren; Zwarte powder-coated motorblok met chromen covers; Zwarte powder-coated Springer vering; Dubbele uitlaat; Dikke banden; Floorboards; Volledig achterspatbord; Beach-style stuur met nieuwe vormgegeven richtingaanwijzers; Ruim monozadel of duozadel; Retro “classic” brandstoftank sierstrip en badge |
| Dealerschappen: BOSS HOSS, INDIAN, VICTORY |
Welkom op onze website H.D. Service Venlo,
Al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in Harley-Davidson Motoren en Trikes. Een begrip in Venlo en verre omstreken.
Bij ons kunt u terecht voor al het werk aan uw Harley of Trike, van beurt tot een complete ombouw of zelfs een compleet custom gebouwde motor naar uw wensen. Wij zijn voor rewaco Trikes al meer dan 15 jaar importeur voor Nederland. We leveren nieuwe en gebruikte trikes in elke prijsklasse.
Er zijn altijd 25 trikes op voorraad.
 |
H.D. Service Venlo |
|
Noorderpoort 2
Venlo
Plan de route
|
 |
077-3870509
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken