| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Merk: Harley-Davidson
Type: FXD / Dyna Switchback
Bouwjaar: 2013
KM stand: 48824 Km
Kleur: Mysterious Red Sunglo
Cilinder inhoud:1690 cc
Btw marge: Marge
Garantie: 3 Maanden
Opties en Accessoires: ABS.
Afneembaar windscherm.
afneembare sissy-bar
afneembare koffers.
2-1 uitlaat.
Vance & Hines dempers.
nieuwe White Wall banden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Luchtgekoeld, Twin Cam 103™ |
| Boring x slag | 98.4 mm x 98.4 mm |
| Cilinder inhoud | 1690 cc |
| Comp. verhouding | 9.6:1 |
| Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofi njectie (ESPFI) |
| Ontsteking | electrisch |
| Vermogen | 67 pk / 50 kW bij 5.200 tpm |
| Max. koppel | 126 Nm bij 3500 tpm |
| Koppeling | Natte plaatkoppeling, 9 platen |
| Versnellingsbak | 6-versnellingen Cruise Drive™ |
| Verhouding | 9.311 |
| Overbrenging | Chain, 34/46 ratio |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17,8 liter |
| Topsnelheid | 170 km/u |
| ABS | nee |
| Frame | Met stalen platen verstevigd buizenframe |
| Vering voor | niet instelbare 41,3 mm telescopische voorvork, veerweg 117 mm |
| Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 76 mm |
| Remmen voor | 32 mm 4-zuigerremklauw |
| Remmen achter | 32 mm 4-zuigerremklauw |
| Voorband | 130/70B18 63H |
| Achterband | 160/70B17 73H |
| Wielbasis | 1595 mm |
| Lengte | 2360 mm |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 695 mm |
| Drooggewicht | 320 kg |
| Leverbare kleuren | Ember Red Sunglo, Big Blue Pearl, Vivid Black |
| Beschrijving | Je rijstemming verandert continu - geen probleem toch? De Switchback motorfiets kan, dankzij het verwijderbare windscherm en zadelkoffers, in een mum van tijd worden omgezet van cruising- tot touringbike en andersom. Verwijder ze voor een krachtige straatcruiser waar iedereen het nakijken aan heeft. Zet het windscherm er weer op voor een comfortabele, licht wendbare touringrit waar je zonder meer de hele afstand mee aan kunt. De strakke styling van deze antieke Harley-Davidson® brengt eenvoudig de weg op, met een vormgeving die zonder meer klassiek is: trouw aan zijn roots, maar tegelijkertijd ook ultramodern. De Switchback-model geeft je het gevoel dat je twee rijwielen hebt, in plaats van een. Het is een samensmelting van tegenpolen, waarmee je geen compromissen hoeft te sluiten. |
Uw Harley-Davidson specialist in Apeldoorn.
Bij ons kunt u terecht voor motor stalling, onderhoud en service, detailing, accessoires en onderdelen en uiteraard occasions.
Met onze eigen werkplaats kunnen wij uw Harley-Davidson voorzien van alle service die de motor nodig heeft.
U bent altijd van harte welkom bij ons in de showroom.
De koffie staat altijd klaar.
vriendelijke groet.
Team Joey’s Motor Ranch.
 |
Joeys Motor Ranch |
|
Veenweg 59
Apeldoorn
Plan de route
|
 |
055-2019811
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van POLARIS