| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hele mooie Honda ST 1300 Pan European!
- ABS
- Flyscreen
- Koffer set
- Middenbok
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Water gekoeld, 90 v-twin, 4-takt |
| Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
| Cilinder inhoud | 1261 cc |
| Comp. verhouding | 10.8 : 1 |
| Kleppen | DOHC, 4 kleppen per Cilinder |
| Brandstof toevoer | PGM-FI electronic fuel injection |
| Ontsteking | Computer-controlled digital transistorised with electrnoic advance |
| Vermogen | 118 pk / 88 kW bij 8000 tpm |
| Max. koppel | 117 Nm bij 6500 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | 5 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Cardan |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 29 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | |
| Vering voor | 45 mm air-assist telescopic fork, 117 mm veerweg |
| Vering achter | Single-side conventional damper with adjustable preload and rebound damping, 120 mm veerweg |
| Remmen voor | dubbele 310 mm schijven met driezuigerremklauwen met ABS |
| Remmen achter | enkele 316 mm schijf met driezuigerremklauwen met ABS |
| Voorband | 120/70-18 |
| Achterband | 170/60-17 |
| Wielbasis | 1500 mm |
| Lengte | 2282 mm |
| Breedte | 935 mm |
| Hoogte | 1332 mm |
| Zithoogte | 790 mm |
| Drooggewicht | 283 kg |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | |
Welkom bij de gezelligste motorzaak van Drenthe!
Wij hebben ruim 500 motoren op voorraad, een mooie werkplaats en kledingafdeling. Alle merken zijn bij ons vertegenwoordigd. Voor nette motoren, scherpe prijzen en net dat stapje extra komt u naar Havelte!
 |
Barbier Motorsport Havelte |
|
Oeveraseweg 6
Havelte
Plan de route
|
 |
0521-342960
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiƫle kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken