| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: Bagagerek, Korte kentekenplaathouder, Led Knipperlichten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | parallelle tweecilinder |
| Boring x slag | 84.6 mm x 84.6 mm |
| Cilinder inhoud | 900 cc |
| Comp. verhouding | 10.55:1 |
| Kleppen | 8 kleppen SOHC |
| Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 55 pk / 40.5 kW bij 6,000 tpm |
| Max. koppel | 80 Nm bij 2,850 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling met bekrachtiging |
| Versnellingsbak | 5 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 12 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Stalen buizenframe |
| Vering voor | KYB 41 mm cartridgevoorvork, veerweg 120 mm |
| Vering achter | KYB dubbele schokbreker met instelbare veervoorspanning, veerweg achterwiel 120 mm |
| Remmen voor | Enkele remschijf 310 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
| Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
| Voorband | 100/90-19 |
| Achterband | 150/70 R17 |
| Wielbasis | 1,446 mm |
| Lengte | |
| Breedte | 831 mm |
| Hoogte | 1,120 mm |
| Zithoogte | 790 mm |
| Drooggewicht | 206 kg |
| Leverbare kleuren | Jet Black, Korosi Red / Frozen Silver, Matt Khaki Green |
| Beschrijving | De compleet nieuwe Street Scrambler is ontworpen om de stijl van de Scrambler veelzijdiger en mooier te maken, met unieke kenmerken en details.

Volgens dezelfde eigentijdse specifieke custom-principes als de Street Twin heeft de nieuwe Street Scrambler het iconische Bonneville-silhouet, dat wordt gecombineerd met strakke lijnen, een minimale carrosserie, een moderne afwerking en een elegante brandstoftank.

De kenmerkende stijl is aangevuld met een reeks bruikbare Scrambler-kenmerken, waaronder een verwisselbaar passagierszadel en aluminium bagagerek, demontabele passagiersvoetsteunen en ophanging, avontuurlijke voetsteunen voor de bestuurder en een carterbeschermplaat.

Het rijwielgedeelte, dat specifiek is voor de nieuwe Scrambler, heeft langere schokbrekers achter, een 19-inch voorwiel, een breed stuur en een lage zadelhoogte. De nieuwe Street Scrambler wordt uitgevoerd met Metzeler Tourance-banden en is daarmee breder inzetbaar en biedt controle op ieder wegtype.

En voor personalisatie is er keuze uit meer dan 150 accessoires voor nog meer offroad-uitstraling en stijl. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 |
Motor Centrum Eibergen |
|
Nijverheidsstraat 12
Eibergen
Plan de route
|
 |
0545-477404
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken