| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Toonaangevende technologie om je motorfiets te verbeteren, nu standaard aanwezig. Hij heeft drie rijmodi, waaronder een spannende nieuwe Sports-modus, cruisecontrol, geoptimaliseerde bochtentractiecontrole en -ABS, en Triumph Shift Assist voor koppelloos op- en terugschakelen. Dankzij Bluetooth-connectiviteit biedt de motorfiets gedetailleerde navigatie en volledige telefoonfunctionaliteit voor ongeëvenaard rijgemak.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
| Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
| Cilinder inhoud | 660 cc |
| Comp. verhouding | 11.9 : 1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | |
| Ontsteking | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
| Vermogen | 81 pk / 60 kW bij tpm |
| Max. koppel | 64 Nm bij 6250 tpm |
| Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | X-ringketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 14 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Buisvormig stalen perimeterframe |
| Vering voor | Showa 41mm upside down aparte functievoorvorken (SFF) |
| Vering achter | Showa monoshock RSU, met instelbare voorspanning |
| Remmen voor | Nissin zwevende remklauwen met twee zuigers, dubbele 310mm schijven, ABS |
| Remmen achter | Nissin zwevende remklauw met enkele zuiger, enkele 255mm-remschijf, ABS |
| Voorband | 120/70R17 |
| Achterband | 180/55R17 |
| Wielbasis | 1401 mm |
| Lengte | |
| Breedte | 795 mm |
| Hoogte | 1089 mm |
| Zithoogte | 805 mm |
| Drooggewicht | 189 kg |
| Leverbare kleuren | SAPPHIRE BLACK,TRIDENT 660 JET BLACK / TRIUMPH RACING YELLOW,MATT JET BLACK / MATT SILVER ICE |
| Beschrijving | PURE GEGARANDEERDE FUN

Driecilinder prestaties, toonaangevende technologie en specificaties en dat alles voor een ongelooflijk concurrerende prijs.

Kies alles? Concurrerend geprijsd, sportief, stijlvol, spannend en wendbaar, de nieuwe Trident 660 heeft het allemaal - uw Triple Powered Advantage wacht op u. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 |
Motor Centrum Eibergen |
|
Nijverheidsstraat 12
Eibergen
Plan de route
|
 |
0545-477404
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken