| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Referentienummer: 369
Deze prachtige Drag Star met 550 cc per cylinder is in top conditie en door de vorige eigenaar keurig onderhouden. Hij wordt in perfecte staat afgeleverd zelfs met een uitgebreide onderhoudsbeurt en 12 maanden volledige Bovag-garantie, alles bij de prijs inbegrepen !
U koopt bij een betrouwbare en gezellige buurtgarage uit Noordwijkerhout, een Bovag-bedrijf en Vakgarage voor auto's en motoren, welke goed staat aangeschreven en al bijna 40 jaar voor iedereen klaar staat.
Belt u even voor u komt kijken, dan zorgen we dat de auto of motor, de koffie en de juiste persoon voor u klaar staat.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | V2, 4-takt |
| Boring x slag | 95 mm x 95 mm |
| Cilinder inhoud | 1,063 cc |
| Comp. verhouding | 8,3:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 62 pk / 45,3 kW bij 5,750 tpm |
| Max. koppel | 85 Nm bij 2,500 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | 5 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Cardan |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | |
| Vering voor | |
| Vering achter | |
| Remmen voor | Dubbele schijf |
| Remmen achter | Enkele schijf |
| Voorband | 110/90-18 |
| Achterband | 170/85-15 |
| Wielbasis | 1,640 mm |
| Lengte | |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 690 mm |
| Drooggewicht | |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | |
Diesveld VMS, Vakgarage Motoren Schade is al 40 jaar een all-round bedrijf waarvan 30 jaar met een serieuze motor afdeling. Diesveld VMS repareert, pleegt onderhoud, en herstelt schades aan uw auto, motor, brommer en scooter. We voeren alle voorkomende reparaties uit aan alle voorkomende voertuigen. We hebben ons door de jaren heen ontwikkeld als een gezellige buurtgarage waar iedereen, voor alle mobiliteitszaken, welkom is.
 |
Diesveld VMS |
|
Gieterij 68
Noordwijkerhout
Plan de route
|
 |
0252-217100
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken