De onderneming is ontstaan uit een decennialange liefde voor motorrijden, motorfiets techniek, en een fascinatie voor nieuwe technologie
Als er iets is wat wij begrijpen, dan is dat de passie voor motorrijden. Ook als pragmatische forens snappen we wat je bezig houdt, al jarenlang is de motor ook ons primaire vervoer.
Met decennia hands-on ervaring in de motorfietswereld en -techniek, denken we bij te kunnen dragen aan de acceptatie en omarming van alternatieven voor de bestaande brandstof motoren.
Hoe? Door zeker te stellen dat we ook in de toekomst net zo gepassioneerd het motorrijden kunnen beleven! Daarom focussen we ons ook volledig op de toekomstbestendige technologieën.
Vanuit onze werkplaats in Wijster leveren we de service die bij de Energica hoort, maar ook het reguliere onderhoud aan de motor kunt u bij ons laten uitvoeren. Of het nu om nieuwe banden of het afstellen van de ketting gaat, in Wijster kunt u terecht.
Een stukje historie: DUCATI in 2008 - De 1098 krijgt een broertje, de 848. Met de 1098R is Ducati de eerste fabrikant die echt traction control in een productiemachine introduceert. Hoewel de motor daadwerkelijk ee cilinderinhoud heeft van 1198cc besloot het bedrijf de motor te hernoemen naar 1098. De reden is de negatieve perceptie van de Amerikanen omdat hun belastingformulieren hetzelfde cijfer hebben.
Troy Bayliss wint zijn derde en laatste World Superbike kampioenschap en vervult zijn doel om drie kampioenschappen te winnen op drie verschillende generaties van de Ducati superbike: 998, 999 en 1098.