| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Lichtmetalen velgen
- Windscherm
- Achteruitversnelling
- Gear-indicator
- Bagagevak
MotoLeo heeft een ruim aanbod aan geselecteerde motorfietsten van alle merken. Wij rekenen géén afleveringskosten.
Gratis voorlopige dekking van 10 dagen op uw motorverzekering.
Wij leveren door heel Nederland voor € 150,- je nieuwe aanwinst aan huis!
December actie!
Garantie tot augustus 2026
Gratis aflevering aan huis
Opties en Accessoires: Alarmverlichting, Board computer, Gearindicator, Kuipruit, Windscherm
Deze motor is geschikt voor B rijbewijs. (Indien behaald voor 19 januari 2013)
 |
| Motor | Rotax V-Twin |
| Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
| Cilinder inhoud | 998 cc |
| Comp. verhouding | |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Multipoint EFI |
| Ontsteking | Electronisch met CDI |
| Vermogen | 106 pk / 79 kW bij 8500 tpm |
| Max. koppel | 104 Nm bij 6250 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | 5 bak of semi automaat |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 44 liter liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | SST Spider |
| Vering voor | Dubbele A Bar |
| Vering achter | monoschock |
| Remmen voor | Voetrem op drie wielen |
| Remmen achter | 250 mm |
| Voorband | 2 x 165/65/14 |
| Achterband | 225/50/15 |
| Wielbasis | 1727 mm |
| Lengte | 2667 mm |
| Breedte | 1506 mm |
| Hoogte | 1145 mm |
| Zithoogte | 737 mm |
| Drooggewicht | 317 kg |
| Leverbare kleuren | Wit ZwartGeel Rood |
| Beschrijving | Twee voorwielen zorgen voor stabiliteit en goede bestuurbaarheid. Daar zit wat in, een driewieler met omgekeerde Y-opstelling, twee wielen achter, stuurt niet lekker. Deze Spyder denkelijk wel, met ophanging voor aan dubbele driehoeksarmen. En met een bekrachtigde besturing, het motorfiets-stuur bedient een auto-stuurinrichting!

En er zit het nodige aan elektronica in de neus. ABS, tractieregeling, remkrachtverdeling EBD, elektronisch motormanagement, en een antidiefstalsysteem.

 |
MotoLeo is een familiebedrijf van Peter en Leo Schloesser, gevestigd in Limburg, waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Doordat wij gebruik maken van de nieuwste technieken en onze ervaring van ruim 30 jaar geven wij u de garantie dat uw motor bij ons in goede handen is.
KWALITEITS-OCCASIONS
Wij bieden u een snel wisselende voorraad occasions aan tegen scherpe prijzen. Doordat wij onze motoren inkopen van diverse dealermaatschappijen zijn onze occasions van hoge kwaliteit.
 |
MotoLeo B.V. |
|
Industriestraat 9
Hoensbroek
Plan de route
|
 |
045-2031039
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken